Social Icons

.

23 February 2014

Leapşă: Bookish Academic Award!



1) Cel mai bun actor/Cel mai bun protagonist masculin.

    Pentru această categorie îl aleg pe Chaol Westfall din "Tronul de cleştar". M-a cucerit din prima şi a reuşit de fiecare dată să mă impresioneze prin loialitatea şi calmul său extraordinar. Este un personaj curajos şi sincer care nu-şi părăseşte prietenii la nevoie. Îl ador!


2) Cea mai bună actriţă/Cea mai bună protagonistă feminină.

    Aici o voi alege pe Eva din "Atracţia" pentru că reuşeşte să se repună pe picioare după ce viaţa o doboară. Reuşeşte să găsească întodeauna o speranţă şi un motiv să zâmbească. Poate că au fost momente în care a clacat şi a rămas închisă în cameră pentru a-şi pune ordine în gânduri, dar tocmai aceste trăiri şi decizii pe care le ia, o aduc mai aproape de noi ca cititori, o fac mai reală. Cel puţin aşa a fost pentru mine:).


3) Cea mai bună intrigă/Cea mai bună turnură de situaţie.

        Întodeauna voi alege "Crimă şi pedeapsă" pentru că este o foarte mare turnură de situaţie în cartea respectivă. Am prevăzut la un moment dat într-un fel finalul, sau cel puţin drumul pe care-l va parcurge Raskolnikov, dar nu mă aşteptam deloc la ceea ce a urmat.


4) Cel mai bun costum/ Cea mai frumoasă copertă.

     Asta este una uşoară pentru că am cumpărat o carte datorită simplităţii coperţii şi aceea este "Dragă John" de Nicholas Sparks. 



5) Actriţa cea mai bună ca susţinătoare/ Cea mai bună protagonistă care sprijină unul dintre personaje.

     Nu aş vrea să mă repet, aşa că voi alege "Fluturi" de Irina Binder. Simona tiza mea din carte şi cea mai bună prietenă a Irinei -personajul principal- o susţine şi o încurajază de fiecare dată când are nevoie. Este o prietenă adevărată din toate punctele de vedere.


6) Actorul cel mai bun ca susţinător/ Cel mai bun protagonist care sprijină un personaj.

     Aici nu mi-a fost chiar aşa greu, dar din păcate trebuie să mă repet şi-l voi alege pe Razumihin din "Crimă şi pedeapsă". Chiar dacă el ştie cine este adevăratul criminal, nu încetează să-l susţină pe Raskolnikov şi să-l încurajeze. Crede în prietenul său şi asta îmi dă dovadă de loialitate dincolo de margini.


7) Cel mai original scenariu/ Cea mai bine construită lume, sau poveste.

     Aici voi alege "Numele vântului" de Patrick Rothfuss, o carte extraordinară, care mi-a rămas clar în minte chiar şi după un an de zile. A fost incredibilă, autorul îţi descrie lumea în detaliu astfel încât ţi-se derulează un film în faţa ochilor care nu te lasă să mai laşi cartea din mână.


8) Cea mai bună adaptare/ Cea mai bună carte ecranizată.

        Cred că voi alege "Jocurile Foamei: Sfidarea". Filmul a fost fantastic, iar Jennifer Lawrence este una dintre cele mai realiste actriţe pe care le-am văzut.


9) Cea mai bună animaţie/ O carte care ar merge bine ca animaţie.

     Mi-a fost foarte greu să aleg, dar în cele din umră m-am gândit la "Spulberă-mă" de Tahereh Mafi. Ar fi o animaţie pe cinste, plus că Warner şi Adam ar arăta incredibil de perfecţi.

10) Cel mai bun regizor/ Un autor pe care l-ai descoperit.

      Guillaume Musso este autorul pe care l-am descoperit în biblioteca unei prietene. Cartea "Vei fi acolo?" a fost prima pe care am citit-o şi a fost ......  nu există sufieciente cuvinte ca să o pot descrie. Am continuat să-i citesc cărţile devenind autorul meu preferat din toate topurile posibile. Întodeauna când am nevoie să zâmbesc iau una dintre cărţile sale şi încep să citesc diferite pasaje, starea mea de spirit schimbându-se automat.


11) Cele mai bune efecte speciale/ Cea mai bună acţiune.

        Pentru mine cea mai bună acţiune a fost în cartea "Night School" de C.J.Daugherty. Mi-a plăcut foarte mult felul în care aceasta se desfăşoară pe tot parcursul cărţii, culminând cu un final dramatic şi pe alocuri imprevizibil.




12) Cea mai bună muzică/ Cel mai bun cântec într-o ecranizare a unei cărţi.

       Aici voi alege "Twilight" pentru melodia celor de la Blue Foundation-Eyes On Fire. Iubesc şi ador melodia aceasta am ascultat-o, iar şi iar după ce am reuşit să o găsesc. Chiar dacă nu sunt o mare fană a actriţei principale şi nici a filmelor sau cărţilor, a fost o pantă de lansare pentru multe cărţi cu vampiri cu mult mai bune decât cele scrise de Stephenie Meyer. 




13) Cel mai bun scurt-metraj/ Cea mai bună carte scurtă.

        Voi alege "Băiatul cu pijamale în dungi" o carte frumoasă şi tristă despre alegerile pe care părinţii le fac spre binele copiilor fără să-şi dea seama cât de mult le pot schimba soarta.


14) Cea mai bună poză/ Cea mai bună carte care nu aparţine unei serii.

      "Fata de Hârtie" de Guillaume Musso, pentru turnura pe care o iau lucrurile la final.


15) Cel mai bun documentar/ Cea mai bună carte de ficţiune istorică, sau non-ficţiune.

      Voi alege "Hoţul de cărţi" de Markus Zusak. Este una dintre cărţile mele preferate, iar Markus Zusak a reuşit să intre în topurile autorilor mei preferaţi. 


     Dacă va plăcut această leapşă aştept cu drag răspunsurile voastre la întrebările de mai sus. Oricine o poate prelua cu o singură condiţie, aceea de a lăsa un link la această postare către blogul une aţi completat leapşa. Mi-ar plăcea să aflu şi alte păreri! 


No comments:

Post a Comment

 
 
Blogger Templates